Fredags-frieri

Fredags-frieri #5. Når drukferie på Lloret De Mar fører til ægteskab.

New_Doc_10_1

Tina Luise har sendt mig lidt skriv, om hvorledes hun og Martin mødte hinanden…på en drukferie…på gode gamle Lloret De Mar! Læs hvordan det hele endte med bryllup få år senere!

I 2005 skulle min veninde og jeg til Lorett De Mar på druk ferie. Da vi ankom til lufthavnen, så vi en masse larmende fyre. Min veninde udpegede én hun syntes var lækker og jeg spottede hurtigt Martin i mængden. Han var nemlig generelt en fyr, der tiltrak opmærksomhed.

Skæbnen ville at han skulle sidde bag os i flyet. Så jeg fik hurtigt fedtet mig ind i den drenge gruppe og sikrede mig hans telefon nummer. For så kunne jeg jo lave en kysse aftale med ham, når vi en dag skulle på pub crawl.

Da vi efter ferien atter landede i lufthavnen, skulle jeg tisse vildt og voldsomt. Så jeg nåede desværre ikke at sige farvel, og det ærgrede jeg mig meget over. Men jeg havde jo hans nummer. Så jeg skrev hurtigt til ham, om ikke jeg skulle komme på besøg. Jeg havde jo ferie en hel uge, så jeg hoppede på et tog mod København. Da jeg ankom gik det op for mig, at jeg på rejsen havde været så fuld, at jeg ikke heeelt kunne huske, hvordan han så ud. Men heldigvis spottede vi hurtigt hinanden. Jeg havde nemlig knaldrødt hår! Vi nød hele ugen sammen og kun tre måneder senere, sagde jeg farvel til Sønderjylland og goddag til Vangede.

Et stykke ind i vores forhold, skulle Martin til et tjek på sygehuset og jeg havde taget fri, for at følge ham derind. Det var en møglækker varm dag og da vi kom ud fra sygehuset spurgte han, om jeg ikke ville med i den Japanske Have. Det ville jeg selvfølgelig gerne.

Vi dasede lidt rundt i den smukke have og henne ved et lille vandfald, satte han sig pludselig på knæ og sagde en masse søde ord. Jeg fattede næsten ikke hvad der skete, men fik hurtigt lugtet lunten og sagde JA!! Efter en masse kys og lidt tårer,  fik vi lidt at spise, hvorefter han sagde, at vi lige skulle ind og have en gang par-massage. Vi kom først i et lækkert spa bad med bobler og jordbær dybbet i chokolade. Derefter fik vi en god gang massage.

Da vi kom tilbage til bilen, hev han 12 røde langstilkede roser frem til mig og sagde, at han havde booket bord på en hyggelig lille restaurant. Det var et helt igennem romantisk og gennemført frieri og jeg havde slet ikke set det komme.

Vi blev gift på vores 4 års dag, en fuldstændig tilfældig hverdag og inviterede kun vores forældre til, at fejre vores dag. Ingen vidste vi skulle giftes, så de blev noget overrasket, da vi guidede dem ind på rådhuset! Den 25. juli i år, fejrede vi 11 år sammen og 7 års bryllupsdag.

20160907_202205

Tak til Tina Luise og Martin, for at dele deres historie! Hvis du vil dele jeres historie, så tøv ikke med at sende mig et skriv på jordmodertina@gmail.com eller som besked på min Facebook side eller på Instagram.

Har du lyst kan du læse flere frierier her:

Og så friede Lillefar til Lillemor

Sammen i tykt og tyndt

Frieri gone bad og et bryllup med udfordringer

Brandert på Roskilde Festival førte dem sammen!

En kvinde i hvidt og en mand i arbejdstøj