Ærlig snak

Kære ordblinde Føtex-kassemand

new_doc_2017-02-12_1

Forleden var jeg nede og handle i Føtex. Som sædvanlig blev en liter mælk og en pakke hakket oksekød, forvandlet til en fyldt indkøbsvogn. Jeg bevægede mig op til kasserne og stillede mig i en tilfældig kø og hev telefonen frem, for at skimme de seneste nyheder og få et overblik over de sociale medier, indtil de tre personer foran mig havde fået betalt deres varer.

Pludselig fangede din stemme mig dog. Hver gang du bippede en vare ind, sagde du: “Og vææær s’go….(bip)….sååådan….(bip)….her du….(bip)….vupti….”. Jeg pakkede min telefon væk. Kunne ikke lade være med at kigge lidt med. Du var meget entusiastisk i dit arbejde. Ved første øjekast slog du mig ikke som den typiske kassemedarbejder. Snarere kunne du forveksles med en god, gedin bartender på en snusket beværtning, der fortalte røverhistorie natten lang, alt imens du langede bajere over disken.

Du fangede kundernes opmærksomhed på en helt fantastisk måde. Den måde du small-talkede på var ret beundringsværtigt. En ældre dame købte bl.a. noget kød og en trøje hos dig. “Nå, du skal nok hjem og spise god mad, hva’?” Da trøjen blev bippet ind, sagde du; “Wow, den er sgu pæn”. Jeg er ret sikker på, at hun fik lidt røde kinder. På den gode måde 😉

Da turen kom til mig, fik jeg samme gode behandling som de andre. Du snakkede og smilede. Jeg bad om 550kr over beløbet. Du ændrede dig lidt, men sagde dog: “Naturligvis frue” alt imens dine øjne nu var fæstnet til skærmen foran dig. Du hev lommeregneren frem. Jeg pakkede mine varer. Du blev stille og kiggede frem og tilbage mellem lommeregner og skærm. Tastede ind på din lommeregner, slettede igen, for derefter atter at taste ind på din lommeregner. “1137kr tror jeg det bliver, hvis jeg har regnet rigtigt!” sagde jeg forsigtigt, alt i mens du nikkede anerkendende. Du kiggede fortsat forvirret på lommeregneren. Du vinkede en kollega hen til dig. “Hvordan skriver man 1137?” spurgte du stille. Hun svarede sødt “et-et-tre-syv”. Du kiggede undskyldende på mig og sagde: “Ja, jeg er sgu både ordblind og talblind!” og grinede nervøst.

Men kære ordblinde Føtex-kassemand. Op i røven med det, big time!! Du charmerede den ældre dame ud af bukserne, fik jakkesæt-manden til at grine og vinke til dig da han gik og mig til at føle mig super godt tilpas. Du samtalede. Noget mange desværre ikke er god til i dag. At du bruger 2 minutter ekstra på at finde ud af, hvordan man skriver et tal, er fuldstændig ligegyldigt. For du fik på en eller anden tosset måde mig til at huske den tur i Føtex.

God service er sgu ikke altid bare et Jeg-kan-suse-dine-varer-igennem-på-4 ½-sekund og at afslutte med et “Hav en fortsat god dag” i fuldstændig samme monotone og ligegyldige toneleje, som de 10 andre der lige har været igennem kassen blev udsat for. Så tak til dig. Tak fordi du lige fik mig til at tænke på, at det faktisk er okay, at der er nogle ting man ikke mestrer til et 12 tal. Men at man kan hive den hjem på så mange andre måder. Alt behøver sgu ikke være perfekt! Lad os hylde det uperfekte og gøre dét til det nye sort.

Og tak for mega god betjening!

You Might Also Like

73 Kommentarer

  • Reply
    www.skøreliv.dk
    14. februar 2017 at 15:09

    Som du selv siger: Op i røven med det! Hvor er det fantastisk; ELSKER det! ❤️

  • Reply
    Dorthe
    14. februar 2017 at 16:15

    Ja det er dejligt at der også er plads til at alle mennesker ikke er ens. I vores Netto er der en pige som er ordblind, hun fortalte det meget naturligt og uden flovhed.Folk står gerne i kø hos hende, for hun har altid en sød/frisk bemærkning. Og nu er hun blevet forfremmet og så stolt af det. Hun fik mange knus af de faste kunde den dag hun fortalte det. Vi var alle stolte og glade på hendes vegne.

  • Reply
    Randi
    14. februar 2017 at 16:18

    Flere af den slags medarbejdere ude butikkerne, tak 🙂

  • Reply
    Anette
    14. februar 2017 at 16:23

    Skønt med god service og ja – skidt med det perfekte , det findes alligevel ikke 😊 Ros til fyren i Føtex 👍

  • Reply
    Winnie Di Martino
    14. februar 2017 at 18:53

    FANTASTISK! BARE FANTASTISK!!! Både ham og dig. . . Flere af jeres slags ❤️
    Så vigtigt at huske på at vi alle kun er mennesker og lige, uanset vores faglige virke.

  • Reply
    Ninna Jørgensen
    14. februar 2017 at 20:55

    Sikke en dejlig oplevelse, men har du husket at skrive det til den Føtex han arbejder i? Jeg er sikker på han ikke læser med her og jeg syntes han fortjener at få de fine ord fra dig.

  • Reply
    VenterPaaVinBlog
    14. februar 2017 at 22:09

    Hep 😀 Jeg er giga talbind, og det kan altså være pinligt. Men heldigvis er jeg faktisk også ret flink, sjov, sød og en masse andet – man kan ikke have det hele, og jeg bytter ikke mit sociale væsen væk heller (;

    – A

  • Reply
    Charlotte
    14. februar 2017 at 22:40

    Hej skønne Tina. Enig med ovenstående, du må lige sikre dig at den her oplevelse også rammer de rette i Føtex 😊

  • Reply
    Louise
    15. februar 2017 at 7:24

    Dejligt indlæg! Huskede du at fortælle ham det? Og måske hans chef? Bare en tanke 🙂

  • Reply
    Jensine
    15. februar 2017 at 7:43

    Sikke en opmuntrende lille historie, jeg er også talblind og sidder i kassen i en fakta butik, det skræmmer mig fra vid og sans når der er en udregning jeg selv skal fortage eller når jeg skal taste nummer fra løs frugten fordi jeg må tage tallet et af gangen og sige det højt til mig selv så det ikke bliver væk på vejen til tastaturet 😅
    Jeg small talk’er også, jeg er god til at se retter ud fra indkøbene, hvilket folk syntes er sjovt 😊

  • Reply
    Lone
    15. februar 2017 at 8:53

    Fint indlæg. Hæfter mig ved, at mange siger; Hav en fortsat(!) god dag. Det siger ekspedienten endda i kiosken på et sygehus, hvor mennesker indimellem får en besked, der er svær. Det siges overalt uden omtanke. Netop som du skriver!

    • Reply
      Charlotte hede
      15. februar 2017 at 16:13

      Det er dybt forkert at ønske nogen fortsat god dag, netop da man ikke ved om de har haft en røv elendig dag. Da jeg arbejdede i Rema, sagde jeg det aldrig. Jeg ønskede alle en god dag eller god aften, men aldrig fortsat.

  • Reply
    Karmamilli
    15. februar 2017 at 9:19

    Kære Tina, dit hjerte er af guld! Jeg vidste det!!! Jeg er fan af Føtexmanden, men i dén grad også af dig. En dag skal jeg fortælle dig historien om dengang en Mega sød Netto kassemand, undskyldende forlod køen, for at hjælpe Mega højgravid (mig) ud til bilen med mit hakkede oksekød og 1 liter mælk (plus det løse til 850kr.). High fives til dig og Føtexmand! Og god dag til alle, både ordblinde, talblinde, medmenneskeligtblinde, totalt blinde og dem der kan se det hele.

    • Reply
      Charlotte
      15. februar 2017 at 10:34

      Sidder med store tårer i øjnene. Min store knægt på 19 år, er meget ordblind. På en god dag læser han på midt 3 klasse niveau. Han har haft mange udfordringer igennem skolelivet, men jeg kender ikke noget menneske med et større hjerte og evne til at både vil og gør det bedste for andre. Hans store drøm er at blive pædagog. Han vil gerne gøre en forskel for de børn og unge, som møder modgang i livet. Han kan ikke overskue en studentereksamen, og har derfor valgt at tage en pædagogisk assistent uddannelse som adgang til pædagoguddannelsen. Stor var glæden, da han kom på grundforløbet, men der ansættes så ikke lige nogen elever i kommunerne før til august pga. regulering. Bormalt ansættes der to gange om året. Vores kære politikere på Christiansborg vil gerne uddannelse af vores unge, men fjerner tilskud.
      Tak for dit positive syn på kassemedarbejdere, det kunne have været min søn❤

  • Reply
    Lisa thestrup
    15. februar 2017 at 9:26

    Har delt den på fb. Hvor lyder han altså som en skøn gut 🙂 Desværre er der garanteret mange der har brokket sig over ham … For vi er gode til at flyve til tasterne og brokke os – INCLUSIV MIG SELV!! Mit nytårsfortsæt er faktisk at jeg i 2017 skal lave gode anmeldelser til ALLE de steder jeg har handlet!! Om det er en enail til dem, på trustpilot, et facebookopslag er ikke vigtigt. Og responsen er det hele værd!! Uanset hvor stort firmaet et, svarer de altid tilbage at de er virkelig glade for rosen. Så skulderklap for dit gode blogindlæg!! Også et til føtex for at give den herfyr en chance <3

  • Reply
    Anemone
    15. februar 2017 at 10:20

    Dejlig fortælling. Aflever dette skriv til ham i kundeservice. Det vil gøre ham lykkelig. Jeg arbejdede for mange år siden i kassen i Føtex. En kunde følte hun havde fået ekstra god betjening af mig og afleverede et brev til mig. Det varmede og jeg kan stadig huske det her 11 år senere.

  • Reply
    Majbrit
    15. februar 2017 at 10:48

    En af grundende til at jeg elsker at handle i min lokale Tesco, når jeg er i England, er, at de ansatte forholder sig. De forholder sig til menneskene omkring dem, de ting de køber og til hinanden.
    Især om aftenen, hvor det er pensionister med god tid, det sidder ved kassen 🙂
    For nogle år siden købte jeg babytøj og kassedamen stoppede op, kiggede på det, vendte og drejede det og lovpriste det højt, hvorefter hun kaldte på som kollega et par kasser længere fremme. “Se lige det her fine tøj, dear, er det ikke bare skønt! Lige noget for dit barnebarn!”
    Det er så fantastisk at møde mennesker, der forholder sig og spreder glæde!
    Jeg håber, at den skønne Føtex-medarbejder ved, at han gør så meget godt hver dag!

  • Reply
    Lilli Sørensen
    15. februar 2017 at 10:54

    Vores lokale købmand – nu pensioneret – kommenterede også kundernes køb.
    Fredag eftermiddag – rugbrød og hygiejnebind på båndet. Købmandens kommentar: Det bliver da vist en trist weekend. 🙂

  • Reply
    Henriette
    15. februar 2017 at 11:54

    Åh, faldt lige over din indlæg, der blev delt på Facebook. Jeg håber du vil fortælle butikken at du var vild med medarbejderens service og måske også offentliggøre hvilken Føtex, der var tale om. Sådanne historier er guldvægten at høre for mig som alm. samfundsborger ifht. tiltroen til mine medmennesker – at vi vil hinanden noget godt, selv om vi ikke ‘kender’ hinanden – men vi har sådan brug for at det bliver helt almindeligt at arbejdsmarkedet er ‘rummeligt’, så der bliver bedre plads til mange flere – og ikke mindst butikken, medarbejderen og kollegaen, der hjalp lidt til. Dejlig historie at du også på det personlige niveau fik lidt med hjem – at der er mange veje til Rom eller hvordan jeg skal sige det. Tak for historien i alle fald.

  • Reply
    Herman Jensen
    15. februar 2017 at 13:03

    Det er muligt at jeg lyder lidt som en lyseslukker, men det er faktisk ikke kassemedarbejderens opgave at kommentere de køb man gør i supermarkedet, hvis man f.eks køber kondomer vil jeg gerne have frabedt mig er højrøster bemærkning, ligeså med andre intimprodukter. Så den professionelle medarbejder taler med sine kunder om HELT andre ting end det der ligger på båndet, hvis man vil yde den slags service.
    Det er hyggeligt med et smil og en lille bemærkning, men ikke om de ting man køber. Til gengæld har jeg også været i butikker hvor kassemedarbejderen ekspederer en bekendt og så får de lige en ordentlig offentlig samtale, om sidste fest de var til og hvor fulde de blev, af og til ud over den tid det tager at køre varerne igennem, og det er heller ikke ok, hvis der står nogen og venter.
    Og så, det er så fint, at personer som har forskellige udfordringer og som måske kan have svært ved at få arbejde, kan få det. Ens arbejde er jo så stor en del af sin identitet, så måske for den kassemand er det forskellen på at være ” ikke nogen” og til at være butiksassistent, og det kan gøre rigtig meget for selvtilliden, og det kan man kun tage hatten af for.

    • Reply
      Hans nielsen
      15. februar 2017 at 14:07

      Nej stop nu .. jante lover er lagt i graven .. den fyr lyder herligt..og havde du købt kondomer og fået kommentaren “god fornøjelse ” havde zgu da reddet hele dagen

    • Reply
      Charlotte
      15. februar 2017 at 15:02

      En helt unødvendig kommentar i en tråd der følger efter et livsbekræftende opslag.
      Tænk over det i fremtiden – og hav så en dejlig dag i forårets spæde start 🙂

    • Reply
      Lena
      15. februar 2017 at 22:54

      Smil til verden og den smiler til dig.Jeg fatter stor sympati for menneske , som forstår og lever efter, at næstkærlighed gør verden rigere . Pyt med hvad der er korrekt, hvis det kalder smilet frem og giver kunderne en god dag , Så har Føtex fundet den rigtige medarbejder. Så må vi huske at smile igen til kassedame/manden. Det er der sikkert brug for.

  • Reply
    louise
    15. februar 2017 at 13:27

    håber du også sender dine fine ord mod Føtex der kan give det videre – for ja – alle har en værdi – ord – og / eller tal blinde eller ej ☺ godt observeret og godt formidlet.

  • Reply
    Freddie
    15. februar 2017 at 15:21

    Håber du har fortalt ham der styrer den Føtex

  • Reply
    Sys Andersen
    15. februar 2017 at 15:45

    Lyder præcis som en Føtexmand, der er i Frihedens Butikscenter. Altid en fornøjelse. 😊

  • Reply
    Birgit Thorsted
    15. februar 2017 at 16:23

    Hvor er det en dejlig historie og godt fortalt. Gid mange flere gav sig tid til at være rummelige overfor deres medmennesker, så blev der måske plads til alle i vores fortravlede samfund. Alle har noget at byde ind med, hvis vi giver os tid til at reflektere en lille smule og ikke være så forudindtagede.

  • Reply
    August
    15. februar 2017 at 16:36

    Fik sku lidt tåre i øjnene. Som ordblind kender jeg det alt for godt. Tak for det goe indlæg på bloggen <3

  • Reply
    August
    15. februar 2017 at 16:37

    Som ordblind kender jeg det alt for godt det gav mig sku en lille tåre i øjenkrogen da jeg læste den her <3
    Det var et fedt indlæg på bloggen

  • Reply
    Annette
    15. februar 2017 at 16:42

    Ja det er da rart så er der lys forude for alle
    Har selv en søn der har svært ved det
    Med sådan nogle flinke og fåstående mennesker så trorjeg også han ka klare det
    Tina du er en fantastisk menneske og det er Føtex medarbejderne også 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼💖💖💖

  • Reply
    Louise F. Lauridsen
    15. februar 2017 at 17:15

    Det Fake det hele. Opdigtet historie, der har været tusinde af disse!

    • Reply
      Linda
      16. februar 2017 at 7:32

      Hvad får dig til at tro historien er opdigtet?? Du skulle tage en tur til Føtex Friheden og opleve den gode sjove hyggelige betjening som Troels giver😊. Han er der i dag fra kl 10.00,.

  • Reply
    anette
    15. februar 2017 at 17:26

    kan man ikke hæve penge i banken

  • Reply
    Bo Nautrup
    15. februar 2017 at 17:43

    Dejlig historie og super flink føtex mand, han hedder Troels og er i Føtex frihedensbutikcenter i Hvidovre

  • Reply
    Lars
    15. februar 2017 at 18:43

    Dejligt at læse om din lille oplevelse i Føtex. Arbejder selv på en genbrugsplads. Har verdens bedste kollega, som er både talblind, ordblind og farveblind. Da vi stod og klædte os om efter arbejde her til aften, sagde jeg til ham, at der var noget, jeg gerne ville sige. Kunne se at han blev lidt urolig, så skyndte mig at sige at det kun var af det gode. Sagde så til ham, at selv om der er mange ting han ikke kan, så skulle han bare vide, at jeg holder af ham som menneske og som kollega. Han blev så glad og fortalte at han også følte sig støttet og afholdt. Det var der jeg lige blev nødt til at sluge en klump. Så ja …. længe leve det u-perfekte, jeg selv inclusive, der gør på en eller anden måde tilværelsen rigere 🙂

  • Reply
    Karin Bache
    15. februar 2017 at 19:03

    Hej Lillemor, håber inderligt at du skriver en mail direkte til den føtex det drejer sig om. Denne skønne fyr skal bare have al den ros han kan få. Mange hilsner fra Karin

  • Reply
    KongMujaffa
    15. februar 2017 at 19:29

    Få dig et liv.

  • Reply
    Line
    15. februar 2017 at 19:31

    Var det i Føtex friheden??? Der er ihvertfald,en sådan kassemand. Hans glade stemmer strømmer ud i hele butikken

  • Reply
    Morgan
    15. februar 2017 at 21:03

    Ja – HURRA for vi ikke alle er ens!!! At være sød og rar bør vægte langt mere end så mange andre intellektuelle færdigheder. God aften!

  • Reply
    Viktor
    15. februar 2017 at 21:48

    Han var også talblind! Noget der tit bliver bagatelliseret og latterliggjort. Tak for deling, det varer ikke evigt at stå i kø, selvom det nogle gange kan føles sådan, og så er det rart at kunne lette trykket med smalltalk, selvom dansken lader til ikke at vide hvad man skal stille på med det.

    • Reply
      anette
      16. februar 2017 at 15:32

      Jeg uddannet matematiklærer… og er rystet over dem i undervisnings verden der stadig nægter at talblindhed findes (havde en underviser på seminaret der sagde det) selv har jeg jo set det hos eleverne, desværre mangler der værktøj til lærerne… eller gjorde jeg har ikke undervist i en del år, håber det har ændret sig.

  • Reply
    Erik
    15. februar 2017 at 22:01

    Det må være en super dejlig oplevelse, man er ikke altid lige venlig overfor kassedamer, men en sådan en dejlig pige borger for kvaliteten.
    SÅ FØTEX PAS GODT PÅ EN SÅDAN MEDARBEJDER😆😍

  • Reply
    Hans henriik
    16. februar 2017 at 0:56

    Skøn historie….og endnu mere skønt at du har reflekteret og brugt tid på at minde os om de gode værdier

  • Reply
    anette
    16. februar 2017 at 1:10

    Øj det lyder fantastisk.
    De gode kasseexpedienter hænger ikke på træerne, men han lyder ja fantastisk.
    Mødte en god i brugsen i går, hvor vi grinede lidt over at peberfrugt scanner som glasklar. .. det var vi så enige om at det ikke var.
    Det bare så godt at du sætter fokus på at man ikke skal være perfekt til alt, for at være god til sit job, der plads til alle hvis vi vil.
    hader de der fortsat god dag, det ikke altid dagen er god, men ønskes der en god dag, eller aften… så det noget andet så der ingen forventning om at dagen har været god.

  • Reply
    Christian
    16. februar 2017 at 4:32

    Tak Lillemor! For at gøre opmærksom på dette unikke og ofte oversete eksempel på hvad vi skal lægge mærke til i vores hverdag: Den ydmyg glæde ved at sætte et perfekt og oprigtigt smil på andres læber, til trods for evt. egne udfordringer. I denne Facebook age hvor de fleste portrætterer det falske image af deres reelle og i virkeligheden tarvelige hverdag, er det nærmest forløsende at møde folk der uden bagtanke og oprigtig glæde for det job de udfører, beriger andre og derigennem dem selv. Talent er oprigtighed og respekt for andre. Det er mod og mandshjerte til at erkende at man ikke er perfekt (ingen af os er) men stadig finde energi og motivation til at gøre en forskel i en anden hverdag end ens egen. Kender ikke den unge mand, men ville ønske jeg gjorde – eller som det mindste kunne opleve ham som du gjorde. Tak!

  • Reply
    L.frederiksen
    16. februar 2017 at 7:59

    Fantastisk historie. Min søn startede også sådan som denne unge mand, og havde det hyggeligt og small talkede også med kunderne. Men efter et stykke tid og en hulens masse “sure” kunder, er han desværre blevet til en af de “kassemester” du omtaler som dem der suser varerne igennem og slutter med: Ha en Go dag. Dette pga. folk brokker sig over det mindste: feks. : Du har en lang kø, eller : Er du sikker på jeg ikke gav dig lige penge, eller: Tror du jeg snyder dig med vijle, hva?? O.S.V. Det er blevet sådan, at nu vil han hellere fylde varer på hylderne end sidde i kassen , og kun fordi de ” sure” kunder ikke gider at bruge tid på en small talking kassemand. ( for sådan en dame er der nemlig også på hans arbejdsplads, og skal kunderne skynde sig, undgår de hendes kasse) Ærgeligt synes jeg, for gu F….. er det hyggeligt med en glad gut bag kassen, og hvor ville jeg ønske min søn kom tilbage som ham du skriver om. Glad kassedame/mand skulle jo være lig: GLADE KUNDER❤

  • Reply
    Flemming
    16. februar 2017 at 9:31

    Godt at høre sådan en både sød, rørende og sjov historie fra hverdagen i en Føtex.
    Godt at Føtex har medarbejdere som er perfekte på en anden måde, end man normalt opfatter perfekte ❤

  • Reply
    Susanne
    16. februar 2017 at 10:44

    Jeg synes at har er sød og god til kunde og har et godt humør

  • Reply
    Allan Gehlsen
    16. februar 2017 at 10:51

    Jeg syntes det stort at du som blogger og ikke mindst som kunde tager denne problemstilling op, jeg har over 2000 venner og har delt det.
    Jeg sidder netop nu og ser et indslag i Godmorgen Dk, rart at få et billede af girafferne.
    Jeg har selv været i servicevagter i ca. 25 år, og mener selv at jeg har bidraget til at højne kundeservicen, ikke kun i kassen men også på gulvet, i telefonen, på gaden , i det hele taget fra vi som kunder træder ind af døren.
    Jeg har desværre bare oplevet, grundet ledighed det sidste halve år at, serviceniveauet i dansk detailhandel er styrtdykket. Hvad årsagen hertil er, kan der skrives mange linjer om, det undlader jeg, men i sidste indstans er det den pågældende arbejdsgiver som har ansvaret for smilende og motiverede medarbejder. Jeg håber ikke debatten omkring dette problem forstummer med dette fantastiske indlæg.
    Prøv iøvrigt at høre Uffe Holms foredrag om service. Fortsat god dag

  • Reply
    Lene Flensborg
    16. februar 2017 at 11:46

    Det uperfekte kan også være perfekt. Et super godt eksempel på en medarbejder, der er sindssygt dygtig i jobbet og gør en forskel, men ikke “passer ind” i de uddannelsesrammer vi giver vores børn i dag. Dejligt at han har fundet det rette job – uddannelse eller ej. Hans overskud kommer af, at han er havnet det rette sted og performer max af den grund 😊 Må vi få flere af hans slags tak 😊

  • Reply
    Marianne
    16. februar 2017 at 14:21

    Hvor er det dejligt at du skriver om dette . Vi har selv en dreng der er handicappet men er den gladeste dreng og som spreder glæde på sin vej. Når han spørger hvordan har du det mener han det og ikke som mange andre et standart spørgsmål. Det oprigtighed og det nærvær kan man virkelig lære noget af. Og en anden ting.. hvad er det perfekte

  • Reply
    Marianne
    16. februar 2017 at 14:21

    Hvor er det dejligt at du skriver om dette . Vi har selv en dreng der er handicappet men er den gladeste dreng og som spreder glæde på sin vej. Når han spørger hvordan har du det mener han det og ikke som mange andre et standart spørgsmål. Den oprigtighed og det nærvær kan man virkelig lære noget af. Og en anden ting.. hvad er det perfekte ?

  • Reply
    Bonnie
    16. februar 2017 at 14:39

    vi er her for at hjälpe hverandre
    .men al for mange tror vi skal väre som alle de andre. tänk hvor trist.

  • Reply
    Steen
    16. februar 2017 at 15:31

    Sådan skal vi mennesker leve sammen! Hurra. Bedste historie i denne uge.

  • Reply
    Helle
    16. februar 2017 at 16:33

    I feks. Netto må medarbejderne ikke kommentere på kundernes køb af varer ..

  • Reply
    Jannie
    16. februar 2017 at 17:45

    Hvor fantastisk.
    Sjældent at møde nogen som har overskud og evner at give service.
    Men også skønt at du med din unge alder påskønner og deler sådan en oplevelse 🙂
    Del endelig dette skønne indslag, og lad os håbe det kan påvirke et samfund, hvor “generelt” alle kun tænker på sig selv.
    Giv lidt af dig selv – og du får SÅ meget tilbage…

  • Reply
    jens
    16. februar 2017 at 18:30

    Nå så kom historien også il Danmark, læste noget lignende fra en tankstation i USA for ca 14 dage siden,, men er da også glad for god service!!!!!!

  • Reply
    Kim Otte
    16. februar 2017 at 19:46

    Søde Tina
    Jeg er rørt til gåsehud 🙂
    men vær sød at printe din tekst ud og giv at til den unge mand, han fortjener det, tror ikke han ellers får det at se.
    De få levende mennesker der er tilbage bør hyldes.

  • Reply
    gert klingenberg
    16. februar 2017 at 21:16

    Tænkte på om historien er.aftalt reklame for føtex? Og for at du kan komme i rampelyset? En kasseass. skal scanne, modt. betaling – og holde
    overflødige kommentarer for sig.selv! Og du skal ikke spilde øvrige kunders tid med at bruge ham/hende som bank!

    • Reply
      anette
      16. februar 2017 at 22:33

      Der intet galt i at hæve over beløbet det ikke at bruge kassen som bank, det faktisk ret normalt.
      med de ønsker du har kan du jo bare bruge selvbetjeningskassen, hvis der er en.
      Her nyder jeg lige at hilse på de kendte ansigte.

    • Reply
      ingerlise
      17. februar 2017 at 10:39

      Syntes du ikke bare du skulle klappe lidt i igen lukke aaølt sit mundlort ud et andet sted

  • Reply
    Susanne
    16. februar 2017 at 23:39

    Hørte dit indlæg i radioen 16 februar eftermiddag og tænkte ‘det lyder som ham fra vores Føtex i friheden’. Havde forøvrigt ikke læst dit indlæg. Så den gode medarbejder må ha vakt positiv opmærksomhed fra mange kunder. Dejligt at du gør opmærksom på ham på denne måde 🙃👍

  • Reply
    Jonna
    17. februar 2017 at 11:28

    Det er lige den slags vi kunne bruge flere af. Jeg har selv gået til en længere kassekø, for at blive betjent af den dejligste unge mand, der ekspederede med et smil og en hyggesnak. Man blev bare i godt humør af det 🙂 Tak.

  • Reply
    Vivi Jensen
    22. februar 2017 at 15:20

    Hvor er det dejligt at læse den ros den unge mand får med på vejen, er selv tal og ordblind og hold nu op hvor er jeg blevet moppet for det.
    Dejligt hvis man kan slippe af med den kedeligt tendens at se ned på folk blot fordi vi ikke er 100 % ok til tal og ord.. 👍😉👏

  • Reply
    Sune Djørup
    22. januar 2018 at 9:07

    Hvor er det dejligt at læse sådan en Historie og fik lige selv lyst til at skrive for det er bare så dejligt at vi kan give hinanden noget i hvert vores hverdag hvor vi alle har travlt og ikke har tid til noget

  • Reply
    Helle Vibeke Jacobsen
    25. december 2019 at 3:06

    Hvor ér det dog dejligt, at du også tager dig tid til, at rose et dejligt ungt menneske, som beriger en ellers automatiseret og fortravlet hverdag, dermed har du også været med til, at bringe den gode stemning videre til os andre, der ikke lige var så heldige og blive betjent af det skønne unge menneske ?

    • Reply
      Lillemor
      25. december 2019 at 14:50

      Kære Helle. Tak for din helt enormt dejlige besked! Du kan tro, at den varmer. Rigtig glædelig jul til dig! Dbh Lillemor

  • Reply
    Ulla
    25. december 2019 at 16:38

    Jeg har læst noget af dit blogindlæg,men da jeg kom til,at du skriver om du kan få 550 kr over beløbet, må jeg nok sige/skrive. Tror du det er en bank. Jeg er selv ekspedient og ingen kan hæve andet ind på beløbet. Ja hvorfor tænker du så….det er simpelhen fordi,at vi i butikken ikke må have ret mange kontanter i kassen pga af tyveri. Hvis så 10 kunder spørger i løbet af dagen om de kan få 550 over beløbet,ja så har vi ingen kontanter tilbage til dem som engang imellem betaler med kontanter. Jeg ved godt,at jeg vil få høvl for det jeg skriver,men hvorfor kan man ikke gå i en hæveautomat,hvis man absolut skal bruge kontanter. Tænk over det næste gang du beder om,at hæve over beløbet..og selvfølgelig er dejligt,at du roser et ungt menneske i dagens Danmark,
    Glædelig jul

    • Reply
      Lillemor
      29. december 2019 at 19:02

      Kære Ulla. Nej, du får ikke høvl! Her er der plads til alles meninger. Også selvom jeg ikke er enig! Jeg har selv siddet i kassen og ved hvordan det foregår. Der er jo forskel på at sige: “Stik mig lige 550kr over beløbet” og så spørge: “Kunne det tænkes, at du har kontanter nok til at du kan undvære 550kr?”. Jeg tænker ikke, at det er relevant at skrive i et blogindlæg, hvordan jeg spurgte. Netop fordi det falder mig naturligt at spørge pænt – og fordi jeg ved, hvordan det foregår, og at ingen kassemedarbejder har +10.000 liggende i kassen. Så jeg er sikker på, at den søde kassemand blot havde svaret nej, hvis ikke han havde penge i kassen. Det kan du så til gengæld tænke over 🙂 Rigtig godt nytår til dig!

  • Reply
    Brian Foldager
    26. december 2019 at 20:25

    ?????

    • Reply
      Lillemor
      29. december 2019 at 18:59

      <3

  • Reply
    Birgitta Jørgensen
    28. december 2019 at 4:22

    Min veninde spurgte mig engang hvordan jeg er blevet så god til engelsk. Jeg svarede at engelsk er lige som dansk, bare med nogen andre ord. Bagefter fattede jeg ikke hvad hun grinte af. Jeg tænkte selvfølgelig i grammatik. Det er røvkedeligt at være i stand til at huske hvordan næsten alle ord staves. I forhold til mit modersmål, som er færøsk og har en grammatik lig med latin eller tysk, er dansk utrolig nemt for mig. Også engelsk Jeg havde engang en kæreste, min datters far, han er ordblind. Det er spændende! Det er da utroligt så kreativ han er, også i hans måde at få kringlet et eller andet sammen, som, når man bare læser det ‘åbent’, er så logisk og utrolig godt fundet på. Når jeg fik små sedler af ham, så lyste min verden op. Jeg boblede af glæde det var så sjovt og fantastisk, så overraskende og originalt! Jeg grinte højt og analyserede stave’finter’ og roste dem til skyerne. Gad vide hvad han tænkte, måske at jeg også skulle huske beskeden han havde skrevet og ikke kun flippe helt ud over hans fantastiske stavning? Jeg gad godt der var udgivet en bog med ordblindes fantastiske kreative stavemåder så, med illustrationer, man kunne læse og blive glad. Min datters fars måde at stave på er helt sin egen, hver gang, og det er altid så godt fundet på, så godt gået. Jeg elsker det bare. Min nu afdøde bedste veninde var også ordblind. Hun tog en frisøruddannelse, og først bagefter lærte hun at læse så meget, at hun stolt kunne brede avisen ud på køkkenbordet, og læse horoskopet højt for sin mor. Er det ikke fantastisk? Ingen havde vidst hun var ordblind, og det med avisen og horoskopet var en af hendes yndlingshistorier. Men, lige som kassemanden beskrevet i bloggen, så havde min veninde en særlig evne til at komme i kontakt med folk. Hun fattede mere om mennesker end de fleste, og hun lærte mig mange ting. Jeg synes det er sejt den måde ordblinde tackler udfordringer med stavning på, jeg hepper på kassemanden og alle ord og talblinde I har virkelig en særlig plads i mit hjerte. Hvem har også sagt at der kun er én måde at stave på? Jeg er indædt modstander af ‘correctness’, fuldstændig! Det er jo genialt at nogen har fundet ud af at der er flere måder. Bryd ud kære venner. Hyld forskellighed. Gud ske tak og lov for at alle ikke er så røvkedelige som jeg! <3

    • Reply
      Lillemor
      29. december 2019 at 19:04

      Tak for din mega fine og dejlige kommentar 🙂 Der er mange søde historier og ikke mindst et godt budskab fra din side! Rigtig godt nytår til dig!

Skriv et svar til Erik Anuller svar